Jaaroverzicht 2021

geplaatst in: Geen categorie, Persoonlijk | 0
Lissabon Miradouro de Santa Luzia

Het is tijd voor mijn eerste jaaroverzicht en het was mij een jaartje wel! We sloten het jaar 2020 af met een volledige lockdown en het jaar 2021 begon dus met een volledige lockdown. Op zich was ik best positief over wat 2021 ons zou gaan brengen maar het zijn toch mixed feelings wat betreft het afgelopen jaar. Er is veel gebeurd wat betreft mijn gezondheid, website en een nieuwe baan.

Januari

De maand januari was voor mij best een pittige maand. Ik begon het jaar namelijk met een herstelperiode naar aanleiding van een operatie die er behoorlijk inhakte. Op reisgebied is er in januari dan ook niets gebeurd. Nederland is in lockdown dus een uitstapje zat er ook niet in.

Februari

Gelukkig gaat het mij weer een stuk beter en pak ik mijn werk weer op. Verder kan ik kort zijn over deze maand, er gebeurde niet veel. We dromen over mooie vakanties, maar het lijkt er op dat wij weer niet buiten Europa kunnen gaan reizen. Dus onze uitgestelde reis naar Sri Lanka en de Malediven (die wij in 2020 zouden gaan maken) wordt weer uitgesteld. Wel gaan wij plannen maken voor de zomervakantie en dat zal een reis zijn naar Italië.

Maart

Ook de maand maart brengt ons nog niet veel bijzonders. Wel zijn wij echt toe aan wat ontspanning en wandelen wij veel, dat doen wij eigenlijk altijd wel maar in het voorjaar wandelen wij wel veel vaker. Ook maken wij plannen om in de maand mei ergens naar toe te gaan.

Inmiddels ben ik weer helemaal hersteld en aan het werk. Mijn plannen om een eigen blog te beginnen worden steeds realistischer. Ik wil dit al heel lang maar stelde het steeds uit, maar het gaat er dan toch van komen. Erg blij mee.

In 2019 heb ik mijn ogen laten laseren en bij één oog is dat niet helemaal gelukt en moet er littekenweefsel verwijderd worden, dus ik mag nog een keer mijn oog laten laseren. De behandeling is goed gelukt en ik ben het littekenweefsel nagenoeg kwijt. Het zicht is jammer genoeg niet 100% geworden. Dat had ik ook voor de behandeling niet maar ik hoopte zo dat ik een volledig goed zicht zou krijgen, dat is helaas niet het geval. Ik zit nu op een zicht van ongeveer 90% en daar kun je prima mee leven.

April

Deze maand verloopt rustig en kabbelt mooi door. Wij maken fijne wandelingen en genieten van mooie plekjes in ons eigen Twente. De plannen voor de zomervakantie zijn klaar en geboekt, dus wij hebben weer iets om naar uit te kijken. Maar eerst gaan wij er in mei nog een paar daagjes tussenuit.

Mei

Eindelijk gaan wij dan weer een paar daagjes weg en daar zijn wij inmiddels ook wel aan toe. Wij zijn dan al thuis vanaf de zomervakantie, dus hoogste tijd om iets te gaan ondernemen. Wij blijven in Nederland en gaan naar Terschelling. Ik moet zeggen dat weer best tegenvalt in het voorjaar en dat is op Terschelling ook het geval, al valt de vakantie niet in het water. Wat betreft het weer hebben wij van alles wat, regen, kou, wind en zon.

Jaren terug was ik ooit op Texel geweest maar verder kende ik de eilanden niet. Terschelling heeft ons zeer positief verrast en ik ben dan ook voornemens om alle Waddeneilanden te gaan bezoeken. Geen idee hoelang ik daarover ga doen, want uiteraard wil ik meer zien dan alleen onze Waddeneilanden, maar ik hoop het binnen twee jaar te kunnen realiseren. Op Terschelling hebben wij onze mooiste wandeling tot nu toe gemaakt, het Boswachterspad de Noordsvaarder.

Terschelling

Juni

Inmiddels zitten wij al weer op de helft van het jaar en nog steeds beheerst corona ons leven. Nog steeds is er veel wat niet mogelijk is maar er wordt gelukkig wel versoepeld en wij kunnen straks in ieder geval op zomervakantie. Deze maand zijn wij thuis en genieten van enkele uitstapjes. De website is inmiddels klaar maar staat nog niet online en ik werk aan artikelen die ik graag wil gaan plaatsen. En daar gaat veel voorbereiding en tijd in zitten, maar het is ontzettend leuk om te doen.

Juli

Yes, wij mogen op vakantie, zij het met de nodige restricties, maar wij kunnen naar Italië en Duitsland. Het wordt nog even spannend want ik blijk een longontsteking te hebben en op de dag voor dat wij vertrekken krijg ik toestemming om te gaan, de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan. Met ons drieën, onze zoon gaat ook mee, gaan wij naar Le Marche. Voor ons is dit de tweede keer naar deze streek maar er is hier nog genoeg te zien en te doen. Wij blijven ons verbazen hoe geweldig mooi Le Marche is met zijn prachtige natuur, cultuur en mooie steden. De regio Le Marche lijkt op Toscane maar het is s hier een stuk rustiger en authentieker dan Toscane.

Ripatransone, Le March

Rome

Rome staat deze maand ook op ons lijstje en hier gaan wij graag voor de tweede keer naar toe. De stad Rome is een stad die, volgens mij, nooit verveeld. Onze gids van Baja Bikes verteld ons dat je zeker twee weken nodig hebt om de bezienswaardigheden van Rome te bezichtigen. Wij maken een fietstocht door de stad, bezoeken het Pantheon, bekijken het Colosseum, de wijk Trastevere en genieten van het lekkere Italiaanse eten. Wat is Rome toch een fijne stad. Wij hebben weer een muntje in de Trevifontein gegooid, dus komen wij hier vast nog een derde keer terug.

Rome Trevi

Garda

Onze zoon is inmiddels terug gevlogen naar huis en wij vervolgen onze vakantie naar het Gardameer, waar wij een kleine week doorbrachten. Wij bezoeken hier de plaatsjes zoals Bardolino en Lazise. Het mooiste was toch wel onze dagtrip naar Verona. In Garda vieren wij de verjaardag van onze dochter die hier ook in de buurt op vakantie is. Heel gezellig.

Wat betreft het Gardameer, weet ik niet zo goed wat ik hier nu van moet denken. Het was twintig jaar geleden dat wij aan het Gardameer waren en wij wilden graag een keer terug maar dat deden wij nooit vanwege de enorme drukte en de hordes toeristen waaronder de vele Nederlanders. Onze conclusie is, het was leuk en gezellig maar niet meer in hoogseizoen, dat is niet ons ding. Twintig jaar geleden niet en nu nog steeds niet, maar het is er wel erg mooi en het voorjaar lijkt het mij ook een prachtig gebied om naar toe te gaan.

Augustus

Romantische Strasse

Wij kenden het bestaan van de Romantische Strasse helemaal niet totdat wij via via hoorden van deze mooie route. Al gauw kwam ik erachter dat alleen het rijden van deze route geen optie is. Je moet echt een paar stops inplannen en dat hebben wij ook gedaan maar wegens tijdgebrek hebben wij lang niet alles kunnen bekijken en wij gaan de plaatsen, die wij niet bezocht hebben, zeker in de toekomst alsnog bezichtigen. Wij reden de Romantische Strasse van het zuiden naar het noorden en één van de hoogtepunten van deze route zagen wij dus al aan het begin van onze tocht en dat was het kasteel Slot Neuschwanstein. Een ander hoogtepunt is de plaats Rothenburg ob der Tauber, het allermooiste plaatsje aan de Romantische Strasse. In deze maand komt ook mijn website online en dat vond ik best spannend.

September

Het gewone leven is weer begonnen, zoonlief is begonnen aan zijn stage, wij zijn weer aan het werk en ik heb ontslag genomen. Strikt genomen was het nog net augustus toen ik dat deed, het was op de laatste dag van de maand. Maar je begint dan in september wel met een beetje apart gevoel aan je laatste periode, tenminste voor mij is dat wel zo. Je bent steeds minder betrokken bij wat er reilt en zeilt, maar goed dat hoort er nu eenmaal bij.

Oktober

Hoogste tijd om er weer eens op uit te gaan. Het moet in ieder geval een plek zijn die wij nog niet kennen en waar het nog aangenaam is van tempratuur. Het wordt in ieder geval vliegen en wij laten ons een beetje leiden door de prijs van de tickets. Vliegtickets naar het zuiden zijn behoorlijk aan de prijs en uiteindelijk komen wij uit bij Lissabon. Heel tof want dit is een plaats waar wij heel graag naar toe willen. Wij hebben prachtig weer, lees korte broeken weer, en wij hebben de tijd om heel veel te zien want wij verblijven vijf hele dagen in Lissabon. Ook maken wij een dagtocht naar Sintra en Cascais.

November

Ik ben begonnen met mijn nieuwe baan en daar had ik heel veel zin. Ik ben nu aan het werk als juf in de peuterschool. Verder gebeurd er deze maand niet heel veel spannends. Wij hebben nog een leuk feestje van mijn zusje die vijftig is geworden en dit feestje kon nog net doorgaan want in november krijgt de horeca weer te maken met coronabeperkingen.

Het lijkt niet de goed kant op te gaan want een nieuwe variant doet zijn intrede, het is weer herfst. Inmiddels weten wij natuurlijk dat het weer mis is en op het moment dat ik dit artikel schrijf zitten wij weer in een volledige lockdown. Ik besluit om dit jaar de kerstboom vroeg op te zetten, nog voor Sinterklaas. Even wat extra gezelligheid en sfeer brengen in huis. Je moet toch wat om het leuk te maken. Wij bezoeken de gezellige kerstmarkt in Munster en zo is de maand alweer voorbij.

December

Ja en dan is het einde van het jaar alweer inzicht. Wij hebben nog een weekend Maastricht op de planning staan, waarbij de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg het hoogtepunt zouden moeten worden. Zouden ja, want het ging niet meer door want opnieuw was daar weer een volledige lockdown, die voor ons volkomen onverwachts aangekondigd werd. Wij waren al in Maastricht toen de lockdown aangekondigd werd en wij zijn daar ook gebleven, hebben ons programma omgegooid en wij hebben er alsnog een mooi weekend van gemaakt. Wij bezochten op zaterdag Maastricht en Kasteel Hoensbroek en op de andere dagen bezochten wij de de steden Luik in België en Aachen in Duitsland, gingen wandelen bij de Sint Pietersberg en gingen wij uit eten in België. Al met al een fijn weekend, maar het blijft een enorme teleurstelling dat Valkenburg niet door ging.

Ontdekdewereld

Wat brengt 2022 ons?

Dit was mijn jaaroverzicht van 2021 en zoals wij 2021 in gingen gaan wij 2021 weer uit, althans wat betreft alle beperkingen die wij nu weer hebben. Ik hoop dat 2022 voor ons allemaal een stuk positiever zal verlopen en zelf ben ik ook reisplannen aan het maken en dan maar hopen dat het ook door kan gaan.

Voor nu willen wij in de zomer naar Sri Lanka en de Malediven, Vlieland staat ergens op ons lijstje maar ook de Betuwe willen wij graag bezoeken in het voorjaar als de fruitbomen vol in de bloesem staan. Verder willen wij een start gaan maken met het lopen van het Pieterpad en hoop ik dat wij in de voorjaarsvakantie naar Malta kunnen gaan, maar dat is voor nu nog even afwachten.

Ook hoop ik dat ik met mijn blog lezers ga trekken die mijn artikelen gaan lezen en hier inspiratie uithalen. Het zou fijn zijn als ik echt kan groeien in 2022. Ik blijf ook actief op Instagram maar over Facebook twijfel ik nog. Ik merk dat ik niet zoveel op heb met Facebook maar misschien moet ik ermee doorgaan om zo meer bekendheid te krijgen. Voor alsnog ben ik er nog niet uit.

Reacties zijn gesloten.